Siste besøk var: Dato/klokkeslett: 05 Sep 2010, 08:13

Tidssone UTC + 1 time

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Leo-pus
InnleggSkrevet: 28 Jul 2010, 22:26 

Takk skal du ha. :ymhug: Har gjort det med dusjflaska sidan han kom i hus, men han såg sitt snitt når eg var oppteken på kjøkkenet. :neinei: Men dusjflaska er temmelig effektiv. :tommelopp:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 28 Jul 2010, 22:45 
Site Admin
Brukerens avatar

anne skrev:
Takk skal du ha. :ymhug: Har gjort det med dusjflaska sidan han kom i hus, men han såg sitt snitt når eg var oppteken på kjøkkenet. :neinei: Men dusjflaska er temmelig effektiv. :tommelopp:

Fanken tute.. nytter jo ikke å komme med gode tips :funny:
Vanskelig å "dressere" en katt.. de kan være så lydige som bare det når en er til stede, men så fort en er ute av syne.. så gjør de akkurat som de vil ;) Det beste er nok å sikre fugleburene sånn at katten skjønner at jakt blir håpløst. Jeg ser jo dette veldig godt her. Om våren når jeg slipper fuglene ut i drivhuset, så er alle nabokattene veldig interessert - og de er mange !!! De klatrer i nettingen, sitter og lurer på taket osv. Når fuglene blir stille så skjønner jeg at det lurer en katt utenfor/på drivhuset :glis:. Etter et par-tre uker så ser jeg ikke snurten av dem - da har de skjønt at det er et håpløst prosjekt å jakte på disse pippene :gah:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 09:29 

Klart det nytter med gode råd! :vennenmin: Det kunne hende at eg ikkje visste det, og tenk så god hjelp det hadde vore då. Må nok finne på noko lurt mht å sikre dei. Fort gjort å gløyme at katten er inne når ein sjølv må ut. :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 16:11 
Brukerens avatar

Hade katt tidigare, han hade det med att hoppa på buren tuill stueundulaterna när han ville ha uppmärksamhet.. Startade fint med att sätta ut honom de gångerna,något som hanh fort uppfattade som -hoppar jag på buren så släpper mamma ut mig.

Måtte få en ändring på det tämligen fort så då bar jag istäler Snipp i korgen hans och höll honom en stund där. tog inte många gångerna innan han förstog att det blev korgen om han hoppade på buren och så var det slut på det när han ville ut och han började i stället ställ sig och mjaua vid dörren.

Annars så tror jag du kan få köpt sitrusolje på helsekosten och smöra på burarna ( alternativt sitronella), har ingenting att säga för fåglarna, men de flesta katter avskyr sitruslukt, skall också hålla undan flugor, veps, mygg och knott :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 29 Jul 2010, 17:12 

Takk skal du ha. :smi31: Visste ikkje det med citrusolje. Det skal eg sjå om eg kan få tak i. Ikkje anna enn vanlig nærbutikk her på øya, så får skrive det på huskelista til eg reiser til byen igjen. :)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 30 Jul 2010, 06:51 
Brukerens avatar

Barsa trevkigt att kunan bidra :) Har du inte sitrusolja så kamn du i n¨åodsfallo bruka banliga appelsi eller citrolskapp att gnida in med, men det är enklare med redan klargjord olja :)

Gammal beprovat knep för att hålla markerande utekatter borta från blomsterbed är att lägag ner appelsin eller citronskal, måste bytas ut med jä,mna mellanrum givetvis, men det är inte skadligt för folk, djur eller blomster ;)

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 06 Aug 2010, 15:04 
Site Admin
Brukerens avatar

Oi, så fin katt du har skaffet deg :love1: Og synd med de andre pusene, da :leimeg1:

Topp
Avlogget Profil  

InnleggSkrevet: 07 Aug 2010, 17:35 

Takk skal du ha Spurven. :ymhug: Liten kjekk kar det her. :)

Topp
Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: